Közlemény

Kedves Látogatók! Az IBD fórum 2018. június elejétől "csak olvasható" módban fut tovább.
Új regisztrációk és hozzászólások nem hozhatók létre. Megértéseteket köszönjük!

#151 2010-01-15 13:54

Szimi
Tag

Re: Sport

mirrmurkandúr ( jó a neved :D ) én jártam Imuránnal is szoliba,kevesebb percre mentem és duplán barnultam,ugyhogy kifizetődő volt :D viszont vigyázni kell könnyen leéghetsz,én nem bátorítok senkit a szolira Imurán mellett,csak a saját tapasztalatom írom!

Szerkesztette: Szimi (2010-01-15 20:26)

Nincs jelen

 

#152 2010-01-15 14:23

Tiara
Tag

Re: Sport

Szia Áki!
Nekem még ugyan nincs sok tapasztalatom a betegséggel kapcsolatban, csak augusztusban diagnosztizáltak (kb 8 hónapos szenvedés után mentem dokihoz.) De mihelyt jobban lettem, elkezdtem sportolni. Pont a betegségem ébresztett rá, hogy egészségesen kellene élnem. Irodai munkát végzek, egész nap ülök a seggemen, és nem kis stressznek vagyok kitéve. A heti 3 konditerem látogatás(2x aerobik, 1x erősítés) bejött, kicsit mozgok és a felgyülemlő feszültséget is le tudom vezetni. Mondjuk gyorsabba fáradok mint más, de a vashiány és a gyulladás már csak ilyen.
Szóval sportolni lehet nyavalya mellett is, csak nem mindegy hogy mit. Olyan sport kell, ami összeegyeztethető a tüneteiddel. Értem ez alatt azt hogy, ha szarul vagyok, max. nem megyek le aznap vagy azon a héten. A világ nem dől össze tőle. Egy csapatsportban viszont elvárják hogy lejárj az edzésekre, ott legyél a meccseken. Ebben csak ez a nehéz. Nem tudom mi lehet a megoldás arra hogy ne keljen abbahagynod a amerikai focit, de kitartást, ha jól kezelik a nyavalyádat, akkor tünetmentes időszakokban nincs gond. Nekem hamar "kikezelték" a colitisemet, azóta nincs nagyobb gond. Remélem ez sokáig így marad.

Kitartást!
Üdv.

Nincs jelen

 

#153 2010-02-19 13:39

Timcsi35
Tag

Re: Sport

ha jól értelmezem azok tudnak igazán sportolni akik tünetmentesek..
mondjuk 18 as crp-vel mennyire terhelhetem magam?? imádok rohanni boxolni.. úszni, de mindig megfázom az usziban

Nincs jelen

 

#154 2010-02-19 14:20

Lisa
Tag

Re: Sport

Timcsi: a 18 as crp-vel szerintem nyugodtan sportolhatsz és terhelheted, ha "lelet alapján" szeretnél dönteni. De hiszem, hogy ezt személyre szabottan kell eldönteni, hogy ki mennyit bír, hogy érzi magát, mennyire fárad el.
Sokszor segíthet a mozgás és ha úgy érzed (vagyis nem érzel panaszt közben, vagy a mozgásnak köszönhetően plussz panaszt) , hogy nem  árt Neked, akkor nyugodtan mozogj!

Lisa

Szerkesztette: Lisa (2010-02-19 15:00)

Nincs jelen

 

#155 2010-02-19 15:33

aiolosz
Tag

Re: Sport


Hmm...sport...
Azt hiszem 1990 vagy tán 91 nyarán olyan sz@rul voltam, hogy majdnem elpatkoltam. Két hétig infúzióban kaptam szteroidot, antibiotikumot meg még egyéb nyalánkságokat és jártányi erőm sem volt. Azt, hogy milyen szituációban sikeredett ilyen f@sza állapotba kerülnöm, az most indifferens. Amikor már lábra tudtam állni, elkezdtem azon agyalni, tudok-e vajon ezek után teniszezni, mert ha nem, akkor nem érdemes élni. Kibuliztam, hogy a csendes pihenő alatt a kórház körül sétálhassak....ha,ha :) Telefon az egyik teniszező társamnak, ugyan menjünk már el teniszezni, azt mondta OK. Zsupsz, be a kocsiba, ami a kórház előtt parkolt, haza a szerelésért, majd irány a pálya. Nem mondhatom, hogy a csúcson voltam és hogy nagyon jól ment a játék, de az önbizalmamat visszaadta. Ezek után úgy döntöttem, miután elbírom a teniszütőt, érdemes élni...egyébként nem...
Mindenki levonhatja ebből a tanulságot, ami a nyavajánkat és a sport kapcsolatát illeti.
Megengedem, én érett felnőttként lettem göthös, vagyis nekem módom volt jó fizikai alapokat felépíteni, szóval volt miből leépülni :(   

Nincs jelen

 

#156 2010-02-19 16:06

Szuszidi
Tag

Re: Sport

Na igen de nem a crp dönti el hogy valaki sportol vagy nem, szerintem a testsúly meg a belek állapota. Ha szűkület van még emelni sem szabad nem hogy sportolni, na jó úszás, esetleg könnyed test és lélek egyesítő gyakorlatok igen, de nem box. Csak könnyed dolgok.
Legyen szép napotok!

Nincs jelen

 

#157 2010-02-19 16:29

Timcsi35
Tag

Re: Sport

köszi! az elfogadás legnehezebb.. lehet nem ide tartozik, de köztudott az antibiotkumok gyengitik a bélfalat, de mégis azzal kezelnek...??

Nincs jelen

 

#158 2010-04-23 11:47

Zsuzskaa
Tag

Re: Sport

Sziasztok! Mit gondoltok a hullahopp karika nagyon ártalmas dolog nekünk? :)

Nincs jelen

 

#159 2010-04-23 14:18

mercy70
Tag

Re: Sport

Zsuzska,nem hiszem.Én is csináltam,nekem nem ártott.Sőt én úgy vettem észre egy kis sport még jót is tesz.

Nincs jelen

 

#160 2010-04-23 15:37

barna-by
Tag

Re: Sport

Üdv! A sport jót tesz, bármi baja is legyen az embernek! Javitja az így is rossz anyagcserénket, segít eltávolítani sok káros anyagot és ott van a rengeteg endorfin amit termel az ember. Én 11 év és ugyanennyi műtét után sportakrobatikára járok már időtlen idők óta, nyakatekert dolgokat csinálok, emellett sportszakra felvételizek, úgyhogy én biztosíthatok mindenkit, a sport jót tesz, egyáltalán nem káros, sőt, ha tömegsportot választ az ember, megannyi gátlást le lehet vetkőzni, amit okoz a betegség, legyen az a tömegtől való félelem, a wc távolságától való para, minden!
Akinek az ideje engedi, sportoljon, amennyit csak tud!

Nincs jelen

 

#161 2010-04-23 21:42

Timcsi35
Tag

Re: Sport

ez jó... 40 kilósan már menni alig bírok, az uszodában szétfagyok.. bringázgatok de nagyon hiányzik az aktív sport.. a rendszeresség..

Nincs jelen

 

#162 2010-04-24 13:50

Zsuzskaa
Tag

Re: Sport

barna-by! Szerintem is igy van , bár bizonyos dolgoktól görcslt a hasam rendesen. vagy volt amitől hamar kidőltem. Valami mindenképpen kell. Csak sajna engem a dokik riogattak hogy ha a hasamat erőltetem megrepedhet a bélfal...stb stb. De kezdek észhez térni :D

Nincs jelen

 

#163 2010-04-25 16:51

barna-by
Tag

Re: Sport

Zsuzskaa: Én napi 40 percet edzek hasra 11 műtét után! Ezért vannak a gyógytornászok, hogy ellássanak olyan gyakorlattal, amik nem rombolnak, hanem építenek! Nem hiába jelentkeztem egészségtudományi karra, mert ott van mindenből: dietetikus, gyógytornász, nővér :). Ha kell esetleg pár tipp, szívesen megosztom, hogy én mit csinálok!

Nincs jelen

 

#164 2010-04-25 18:47

Timcsi35
Tag

Re: Sport

ennek nagyon örülnénk Barna! én is szívesen vennék pár ötletet! bringázni szoktam, uszni ritkábban, mert nagyon fázom.. Előre is köszi!

Nincs jelen

 

#165 2010-04-25 19:01

barna-by
Tag

Re: Sport

Még jó, hogy szóltam! :)
Akkor egy sima alap hasizom erősítés! Ezt csinálhatják vágott hasúak is, persze csak 2-3 hónappal a műtét után:
Földre leterítesz egy törülközőt, vagy habszivacsot, épp ami van, hogy ne legyen koszos a hátad. Alapállás: hanyatt fekszel, talpat felhúzod a fenekedig.Először a jobb térded húzod fel a mellkasodig, úgy, hogy a hát, a csípő és a fenék ne mozdul a földről! Mellézársz a bal lábaddal is, ezután leteszed a jobb lábad, majd a balt. Fontos, hogy lassan kell csinálni!!! Kapkodás nem hoz eredményt! Bonyolítható úgy, hogy amikor mind a két lábad fel van húzva, a préselést megtartod 3-4 másodpercig. Speciel én ezt már kihagyom, egyszerre húzom fel a lábaimat, de akinek nincs nagy múltja az olyan sportban, ahol hasizom erősítés van, annak ezt ajánlom!
A lényeg még egyszer, hogy a hát, csípő és fenék a földön marad a felhúzás alatt, és lassan, nem kapkodva kell csinálni! Ha kitartod az alsó hasprést, az már statikus izomerősítés, ami később már hasznos!
Ja! Kéz a tested mellett van. Ügyelni kell a megfelelő levegő vételre is!

Nincs jelen

 

#166 2010-04-27 21:55

Zsuzskaa
Tag

Re: Sport

Kipróbáltam :) szupi. köszi :-*

Nincs jelen

 

#167 2010-04-28 15:38

barna-by
Tag

Re: Sport

Van még, ha meguntátok! :)

Nincs jelen

 

#168 2010-04-28 18:02

Timcsi35
Tag

Re: Sport

hu akkor most csak hasra gyúrunk? én ezt nyujtott lábbal szoktam.. :-))

Nincs jelen

 

#169 2010-04-28 22:54

barna-by
Tag

Re: Sport

Gyúrhatunk másra is! :)
Nyújtott lábbal is tökéletes, az kicsit "nehezebb" frissen műtötteknek, de ha van már valamicske hasizom, akkor lehet dolgozni! Ha felemeled a kinyujtott lábad függőlegesen, kitartod, akkor statikus erősítés áthatóbb lesz mint a dinamikus, amikor fel-le mozgatod! Próbáld ki! 1,5 vagy 2 percig tartsd ki! Csinálhatod úgy is, hogy a lábad nem tartod meg teljesen, hanem picit előre-hátra mozgatod, csak pár centit. Olyan lesz mintha hasprést csinálnál az alsó hasizomra! Ha igazán jó a préselés, a 10-diknél már érzed a feszítést, de ne hagyd abba! legalább 1 percig nyomjad!
AMúgy én nem darabra, hanem időre csinálom az erősítéseket:) két gyakorlat közt pedig hagyjatok 30 mp pihit!

Nincs jelen

 

#170 2010-04-29 12:12

Ede
Tag

Re: Sport

szeva, Barnaby, mi a megfelelő légzés??? mint a jógában, hogy felhúzásnál beszívom és tartásnál fújom ki? köszi!

Nincs jelen

 

#171 2010-04-29 12:45

Timcsi35
Tag

Re: Sport

hát igen ez fontos, de van aki fordítva csinálja a jobb hatékonyság érdekében.. jol mondom??

Nincs jelen

 

#172 2010-04-29 12:46

Timcsi35
Tag

Re: Sport

szoval valami hátizom erősitőre is szükség lenne:-) meg hátsó comb. köszike!
szerintem jobb ha csinálsz valami honlapot! :-)

Nincs jelen

 

#173 2010-04-29 15:27

barna-by
Tag

Re: Sport

Ede: A jóga légzés tökéletes a gyakorlatokhoz!Feszítésnél kifújod, leengedésnél beszívod. Ellenkezőleg peig helytelen és hamar belefáradsz, ráadásul a tüdőnek sem jó, úgyhogy Timcsi, maradj ennél a légzésnél! :) Szokatlan lesz de sok gyakorlás után már megszokott lesz!
Lábizomra a legjobb, ha társasházba vagy panelba laksz, akkor minden nap lépcsőzz! ha nem ott laksz vagy mindig is lépcsőztél, akkor hirtelen nem tudok semmi olyat mondani amit otthon meg lehet csinálni, de agyalok rajta majd és jelzem ha kitaláltam!(Én itt csak guggolást használok, mert az az egész combizmot is erősíti!)
Hátizom pedig hasonló a felüléshez: hasra fekszel, kéz tarkóra és a fejed, mellkasod kiemeled,a csípőd pedig marad a földön! A lábad is beakaszthatod, de ha kombózni akarsz, akkor ne akaszd be, mert a farizomra is rá tudsz így gyúrni kicsit! Műtötteknek ezt lightosan ajánlom és minden sorozat után nyújtsatok ellentétes irányba! (itt előrehajolás, talaj érintéssel).
Felső hátizmot pedig súlyzóval tudok prezentálni, de arra még várjatok kicsit!:)

Nincs jelen

 

#174 2010-04-29 18:43

Ede
Tag

Re: Sport

na, ha már így belendültél (és köszi!!!), akkor még a lógó felkarra valami jót!!!! ami szálkásítja.... pllíííííííííííííííííííííííííííííííízzz:):)
Köszi!!!!!

Nincs jelen

 

#175 2010-04-29 20:23

Breki
Tag

Re: Sport

szerintem a szálkásítás nem a legjobb,izomtömeget kell növelni,hogy kifeszítse a bőrt,átalakuljon a szír,stb,utána lehet csak szálkásítani ha megvan a megfelelő izomtömeg.
Rengeteg gyakorlat van tricepszre-bicepszre..
http://www.bodysport.hu/hatso_nyomas
ehhez pl nem kell semmilyen sulyzó,vagy egyéb gép,sima fekvötámaszok is nagyon hatékonyak,pl.a kézfejeid legyenek egyik a másikon magad előtt,így a terhelés a tricepszre jobban megy.A gyakorlat megkönnyíthető, ha térden és nem a lábfejen támaszkodsz,és megnehezíthető, ha a lábaidat emelvényre helyezed ugy,hogy magasabban legyenek ne vízszintben
A tolockodás még nagyon hatásos,összehúzol két fotelt,vagy bármit ami egy szintben van,lábakat felhúzod,és szépen lassan leengeded magad,majd kitolod.Sokminden használható dolog van egy lakásban :)
Barna,az a fajta hátizomgyakorlat csak a gerinc vonali izomzatot erősíti,ami nagyon fontos,főleg a kor előrehaladtával.két egykezes súlyzóval viszont tényleg hatalmas a repertoár :)

Szerkesztette: Breki (2010-04-29 20:32)

Nincs jelen

 

#176 2010-04-29 20:32

barna-by
Tag

Re: Sport

Breki jó gyakorlatokat mond! Ellenben én minden másnap tömeget növelek és a köztes napokon meg szálkásítok. Megfelelő táplálékkal meg lehetett oldani, hogy ne legyen a karjaim hullák, persze így sincs 50es karom :D De ami késik nem múlik!
Ha elég erősnek érzed majd magad, a fekvőtámaszt próbáld meg kézenállásból! Attól már nem fog lógni a felkarod :)

Nincs jelen

 

#177 2010-04-29 21:53

Breki
Tag

Re: Sport

http://www.youtube.com/watch?v=Lv2ekt9v-Hc

Ha így nyomod akkor a tuti :D :D

Nincs jelen

 

#178 2010-04-30 09:34

Ede
Tag

Re: Sport

oké, fiúk! akkor én a lábujjas megoldással kezdem! kösz a tippeket ;)

Nincs jelen

 

#179 2010-04-30 19:47

Zsuzskaa
Tag

Re: Sport

Belső comb edzése:  leülsz egy székkel szemben,akkora terpeszben hogy a szék lábait kívülről érintse a lábad. És meg kell próbálni összeroppantani :D Én ezt midnig úgy csináltam hogy elszámoltam 25ig , majd kis szünet és újra.

Nincs jelen

 

#180 2010-05-01 06:07

Breki
Tag

Re: Sport

Még annyit hozzá,hogy edzés előtt,után egyél fehérje,és szénhidrát dús ételeket.Natúr csirkemell rizzsel,ha birja a hasad,a sajtok nagy biológiai értékű fehérjetartalmuk miatt fontosak,(nem mind jó,neten nézd meg táblázaton melyik a legjobb fehérje szempontjából)tojás,stb.Vagy igyál természetes alapanyagból előállított(növényi)fehérjeturmixot-proteint,lehet kapni testépítő boltokban vagy rendelni a neten.
Ha edzés után benyomod,és alszol utána egy órát az is jót tesz az izomzatnak.

Nincs jelen

 

#181 2010-05-01 13:15

Timcsi35
Tag

Re: Sport

nektek bírja a beletek ezeket? se tojást se sajtot nem bírom..

Nincs jelen

 

#182 2010-05-01 16:59

barna-by
Tag

Re: Sport

Én mást viszek be mint fehérjeforrás! De a tojás nekem is gondot okoz, de a sajt nem, azt viszont nem eszem meg magába :)

Nincs jelen

 

#183 2010-05-04 13:01

Zsuzskaa
Tag

Re: Sport

én meg mindkettőt bírom és imádom is. :)

Nincs jelen

 

#184 2010-06-27 08:14

Szuszidi
Tag

Nincs jelen

 

#185 2010-09-18 13:39

Viko
Tag

Re: Sport

Sziasztok!

A küzdő sportokat vagy harcművészeteket lehet űzni ha nincs gyulladás?

Nincs jelen

 

#186 2010-09-20 09:23

Weroniq
Tag

Re: Sport

Sziasztok!

Az erőnlétem a betegség miatt nagyon legyengült, a combom és a vádlim tök vékony lett, :(  hogyan tudom visszadolgozni, mi a leghatásosabb módszer?:)
W.

Nincs jelen

 

#187 2010-09-20 09:32

Szuszidi
Tag

Re: Sport

Weroniq! Amire neked szükséged van az az úszás. Teljes egészében megmozgatja a test  minden porcikáját.
Legyen szép napotok!

Nincs jelen

 

#188 2010-09-20 09:40

Weroniq
Tag

Re: Sport

Szuszidi!

Köszike!
Én is gondoltam rá :),  csak sajnos ezzel az a gondom, hogy utánna azonnal fel kell keresnem a nőgyógyászt! Elég érzékeny vagyok, soha nem megyek se a Balatonba, se semmi ilyen helyen vízbe! :(
Tudom tök tápos vagyok :)
Szép napot!
W.

Nincs jelen

 

#189 2010-09-20 10:13

Szuszidi
Tag

Re: Sport

Uszodák vize tiszta szűrik, tisztítják. Oda sem mész?

Nincs jelen

 

#190 2010-09-20 15:37

Breki
Tag

Re: Sport

Egyetértek Szuszival.
Amúgy ha netán van kedved,irasd ki magad fizikoterápiára,akár vizesre is,és ott megtanulod,milyen gyakorlatokkal lehet felerősíteni.
Én is meglepödtem,hogy súlyok minden nélkül,olyan gyakorlatok vannak a vízben,hogy fájt az izmom mindenhol(ami nincs) :D

Nincs jelen

 

#191 2010-09-20 17:21

mercy70
Tag

Re: Sport

Weroniq!Vádlira minden nap 2 könyvet a sarkad alá teszel aztán lábujhegyre állsz és vissza,az jó.De combra nekem sem megy semmi,arra nincs tippem sajnos.

Nincs jelen

 

#192 2010-09-20 17:45

Zsuzsika
Tag

Re: Sport

Weroniq!
A trükk az uszoda és egyéb vizekben az, hogy bedugsz egy tampont előtte, majd kiveszed a végén, ezzel elkerülheted, hogy bármilyen hugyúti, vagy nőgyógyászati fertőzést összeszedj a köz-vízben.
Üdv: Zsuzsika

Nincs jelen

 

#193 2010-09-20 20:57

Viko
Tag

Re: Sport

Hali.

Nem rég derült ki hogy crohn beteg vagyok (15 évesen) és azt szeretném kérdezni hogy a krav maga vagy bármelyik önvédelmi küzdősportot csinálhatom-e?

Nincs jelen

 

#194 2010-09-20 21:59

Dínó
Tag

Re: Sport

Szia Viko!

Sajnálom,hogy ilyen fiatalon kell megismerned ezt a betegséget, bár én is csak pár évvel voltam idősebb,amikor kiderült.
Nem tudom,hogy a küzdősportok mennyire lennének jó hatással,ha esetleg jól hasba vernének. Én a helyedben meggondolnám a saját példámból okulva. De lehet,hogy a többieknek más a véleményük :)

Nincs jelen

 

#195 2010-09-21 06:35

Szuszidi
Tag

Re: Sport

Viko! Nem biztos hogy ezt a sportot kéne választani, csinálni. Elég nagy az ízületi megterhelés és a stressz. Ezeket kerüld el ha lehet.
Legyen szép napotok!

Nincs jelen

 

#196 2010-09-21 09:39

monka
Tag

Re: Sport

Pedig a küzdősportok nagyon jól levezetik a feszültséget és iszonyú fegyelemre nevelnek. Többek között ez akadályoz meg néha, hogy a főnökömet úgy pofánverjem, hogy kiessen a foga.

Combra: kitörés, vagy harántterpeszben rugózás olyan mélyen, ahogy csak bírsz, a térded a talajs szinte eléri. Négy lassú, majd négy gyors. Ezt váltott lábbal. Ami még jól erősíti a hátsó combot: négykézláb állás, és egyik lábadat merőlegesen behajlítva fölfelé emelgeted 32X lassan, majd kicsiket, jó magasan.

Nincs jelen

 

#197 2010-09-21 12:54

Weroniq
Tag

Re: Sport

Helló Mindenki!

Köszi a tippeket, már el is kezdtem tornára járni, ott aztán megdolgoztatják az ember minden porcikáját na meg a combját, kitörés, guggolás, stb! Hát az uszoda is elég gáz, de tudjátok mit,? Elmegyek úszni, amikor kicsi voltam jártam (voltam vagy 5-6), na mindegy, szóval elmegyek! Hát tegyek már végre valamit magamért!

"Ami a gyógyuláshoz kell, az BENNÜNK VAN!"

Szép napot Nektek!
W.

Nincs jelen

 

#198 2010-09-21 15:59

Breki
Tag

Re: Sport

Bezony az úszás nagyon jó.Tudom h mindenki másban találta meg a maga nyugalmát,nekem a víz az.
Amikor bemegyek,és elkezdek úszni,vagy csak ellebegek egy sarokban,teljesen kikapcsol az agyam,és olyan mintha teljesen más,szebb helyen lennék,teljesen megnyugtat.Pedig nem vagyok Poseidon fia...sajnos :D

Küzdősportok közül én magam részéről,biztos olyat keresnék,ahol mentálisan,lelkileg,testileg,mindenhogy foglalkoznak velem,mint a saolinok.Meditálnak-lelki békére törekednek.erősítik azt,közben a testüket is edzik,stb..valami hasonló biztos jó lehet.

Nincs jelen

 

#199 2010-09-21 16:33

monka
Tag

Re: Sport

Ja, lebegni én is nagyon szeretek, szeretnék, vagy legalább úgy berúgni, hogy ne tudjak magamról mondjuk 3 napig.

Nincs jelen

 

#200 2010-09-21 17:17

Breki
Tag

Re: Sport

Nem fejlesztették még ki a fejátültetést egy másik testre?:Én beérem ennyivel is,nem vagyok nagyravágyó...:D

Nincs jelen

 
IBDoktor
 

Láb

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB